امروز قصد داریم تا با آموزش بازاریابی محتوا آشنا شده که یکی از موضوعات مهم درباره مدیریت و پیشرفت یک سایت می باشد و حتما باید به آن توجه ویژه ای کنید تا در کارتان موفق شوید.

همان طور که می دانید تمامی روش های بازاریابی برای ایجاد بازدید بیشتر و در نهایت فروش بیشتر سایت می باشد و اگر هدف این نباشد بازاریابی به هیچ دردی نمی خورد. بازاریابی روشهای مختلفی دارد. یکسری از روش ها بازاریابی و تبلیغات پولی و هزینه دار می باشد که با اتمام پول و هزینه شما برای آن تبلیغ به صورت ناگهانی کاربران سایت و یا فروشگاه شما کاهش پیدا کرده و به همان نسبت فروش شما کمتر خواهد شد. بهترین روش در بازاریابی همین روش بازاریابی محتوا می باشد که با این کار درست است که یک مقدار زمان می برد تا نتیجه آن را مشاهده کنید ولی اگر درست آن را انجام دهید به صورت پایدار و همیشگی است و مهمتر اینکه همه این کارها بدون هیچ هزینه ای انجام می شوند و نگرانی بابت تمام شدن پول و کاهش کاربران سایت خود ندارید.

مطلب پیشنهادی : آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

بازاریابی محتوایی باید طوری انجام شود که باعث افزایش ترافیک سایت شما شود که این ترافیک را می توانید کنترل کرده و به فروش بیشتر محصولات سایت و فروشگاه اینترنتی خود کمک کنید. به این معنی که باید محتوایی که تولید می کنید هدفمند باشد و برای یک هدف خاص ایجاد شده باشد.

پس اگر محتوای شما نتواند ترافیک بیشتری را برای سایت شما ایجاد کند در واقع به هیچ دردی نمی خورد و فقط به خودتان زحمت داده اید و یک محتوا را ایجاد کرده اید و همچنین زمان خود را نیز به هدر داده اید.

همان طور که می دانید گوگل فوق العاده به محتوا اهمیت می دهد و در واقع گوگل بر اساس همین محتواها کار می کند و سایت ها را رتبه بندی می کند.

گوگل علاقه زیادی به سایت های مرجع دارد. سایت مرجع سایتی است که به دلیل ایجاد محتواهای کامل و جامع به عنوان مرجع می باشد و این چنین سایت هایی را گوگل بیشتر به کاربران نمایش می دهد و در نتیجه کاربران سایت زیاد شده و می تواند خدمات یا کالاهایی را که دارد بیشتر به فروش برساند.

پس با تولید محتوای خوب و کامل می توانید سایت خود را تبدیل به یک سایت مرجع کرده و ترافیک فوق العاده ای را به سایت خود بیاورید.

این مورد را در نظر داشته باشید که شما می توانید با تولید محتوا به تعداد کم ولی جامع و کامل و هدفمند نیز ترافیک سایت خود را افزایش دهید و نیازی نیست که تمام وقت خود را برای تولید محتوا اختصاص دهید و روزی چند تا محتوا ایجاد کرده و منتشر کنید. یک محتوای جامع و کامل بهتر از ۱۰۰ محتوای ضعیف می باشد.

البته در نظر داشته باشید که ایجاد محتوای زیاد و انتشار دادن آنها در روز خود به خود باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد ولی این کار نیاز به هزینه دارد. یعنی شما برای اینکه محتواهای جدید و به صورت روزانه منتشر کنید به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید و باید چند نفر به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا استخدام کنید که این کار شامل هزینه های اضافی خواهد شد ولی اگر شما تعداد محتوای کمتر ولی کامل تر داشته باشید به راحتی می توانید پیشرفت کرده و در صفحات اول گوگل قرار بگیرید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

خب همان طور که می دانید تولید محتوا همان نویسندگی است که هم باید فکر کرد و هم باید نوشت. پس برای اینکه یک نویسنده خوب شوید باید یکسری کارها را انجام دهید:

  • سعی کنید اطلاعات خود را با مطالعه بالا ببرید.
  • سعی کنید در حوزه کاری خود کتاب های مرتبط با کار خود را بیشتر مطالعه کنید.
  • سعی کنید مقالاتی که مرتبط با موضوع سایت شما می باشد را بخوانید.
  • در اینترنت وبلاگ های مرتبط با حوزه کاری خود را جستجو کرده و مطالعه کنید.
  • اگر سعی کنید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید خیلی خوب است و با این کار می توانید مقالات خوب انگلیسی در حوزه کاری خود را مطالعه کرده و از آنها استفاده کنید.

در کل برای اینکه بتوانید یک نویسنده خوب شوید باید مطالعه زیادی داشته باشید تا اطلاعات کافی در حوزه خود داشته باشید.

حالا عده ای از افراد هستند که مطالعه زیادی دارند و همچنین به واسطه این مطالعه زیاد حجم زیادی از اطلاعات را نیز دارند ولی نمی توانند این اطلاعات را به نوشته تبدیل کنند یعنی نمی توانند این اطلاعات را برای ایجاد یک محتوا ، خوب نگارش کنند. منظور جمله بندی و … است.

برای اینکه نوشتار و نگارش شما نیز تقویت شود ( البته با در نظر گرفتن اینکه شما مطالعه و اطلاعات خوبی دارید ) می توانید یکسری تمرینات انجام دهید که باعث تقویت نوشتن شما می شود. همان طور که می دانید در تولید محتوا یکی از روش ها نوشتن است. حالا یکسری تمرینات را یاد آوری می کنیم تا به کمک آنها بتوانید قوه نوشتن خودتان را تقویت کنید.

  • همان طور که می دانید خلاصه نویسی یکی از بهترین روش ها برای تقویت قوه نوشتاری می باشد. برای تمرین یک مقدار ار یک کتاب یا مجله و … را با دقت مطالعه کنید و سپس خلاصه ای از آن چیزی که خوانده اید را بر روی کاغذ بنویسید و در این کار تنبلی نکنید.
  • فایل های صوتی و ویدئوهایی که در حوزه کاری خودتان در سطح اینترنت وجود دارد را دریافت کرده و خوب گوش دهید و آنها را به متن تبدیل کنید یا خلاصه آنها را بنویسید.
  • همچنین می توانید در مورد مطالب و موضوعاتی که خوانده اید به صورت شفاهی صحبت کنید تا طرز نگارش درست مطالب را یاد بگیرید.

در اینترنت یک عبارت زیاد شنیده و دیده می شود که محتوای پادشاه یا چه محتوایی پادشاه است. به نظر شما چه محتوایی پادشاه است؟

عده ای عقیده دارند که سایتی که بتواند محتوای زیادی تولید کند محتوای پادشاه تولید کرده است که این نظر اشتباه است. چون هر فردی در هر سایتی می تواند محتواهای زیادی درست کند با هر موضوعی و حوزه کاری و خیلی از این متن ها و محتواها درست و حسابی و اصولی نیستند یا اصلا در حوزه کاری آن سایت نیستند. پس اینکه یک سایت محتوای زیادی تولید می کند بتواند محتوای پادشاه تولید کند درست نیست.

عده ای نظر دیگری دارند و می گویند محتوایی که کپی نباشد محتوای پادشاه است. این که محتوا حتما باید کپی نباشد درست است و همچنین این که گوگل فوق العاده با محتوای کپی مخالف است و از محتوای کپی خوشش نمی آید و سایتی که دارای محتوای کپی زیادی باشد را جریمه و یا حتی آن صفحه را حذف می کند. اما این که محتوای غیر کپی محتوای پادشاه است نیز اشتباه می باشد.

عده ای نظرشان این است که محتواهای طولانی محتوای پادشاه هستند که این هم نظری اشتباه است. چون برای طولانی کردن یک متن و محتوا می توانید جملات و کلمات بی ربطی را نیز در محتوای خود قرار دهید که این هیچ ارزشی نخواهد داشت.

عده ای هم عقیده دارند که محتوایی که صفحه اول گوگل باشد یک محتوای پادشاه است. این نظر هم اشتباه است زیرا به روش های زیادی می توان یک محتوا و مطلب را به صفحه اول گوگل آورد ولی با گذشت زمان و با توجه به اینکه محتوای نوشته شده ارزش نداشته و با روش های دیگری به صفحه اول آمده بعد از مدتی موقعیت خود را از دست خواهد داد.

پس چه محتوایی پادشاه است؟

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”1,2,3″ ihc_mb_template=”3″ ]

محتوایی ارزشمند و پادشاه می باشد که به اشتراک گذاشته شود. یعنی محتوایی که کاربران آن را در شبکه های اجتماعی و در وبلاگ ها و در سایت ها و … به اشتراک بگذارند. با این کار گوگل هم متوجه می شود که حتما این مطلب و یا مقاله و محتوا ارزش داشته است که کاربران بعد از خواندن آن را در سطح اینترنت به اشتراک گذاشته اند.

البته که برای ایجاد چنین محتوایی موارد گفته شده در بالا که گفتیم اشتباه هستند نیز خود به خود دخیل می شوند. مثلا اگر شما برای ایجاد محتوایی کامل باید ابتدا محتوای شما کپی نباشد و طول آن و یا تعداد کلمات آن زیاد باشد که با این کار به عنوان یک محتوای خوب به صفحات اول گوگل راه پیدا می کند و وقتی به این مرحله رسید و کاربران آن را به اشتراک گذاشتند این محتوا یک محتوای پادشاه می باشد. پس این مراحل به تنهایی کار ساز نیستند ولی زمانی که به ترتیب و با هم کار می کنند ارزشمند خواهند بود.

چرا تولید محتوا این قدر مهم است؟

همان طور که می دانید محتوا همه چیز یک سایت است و سایتی که محتوا ندارد چیزی برای گفتن هم ندارد و مخاطبان و کاربران سایتی که مطلب یا محتوایی ندارد چرا باید وارد این سایت شوند. حالا هر چه قدر هم که سایت شما پیشرفته و زیبا باشد بدون محتوا هیچ ارزشی ندارد. ارزش یک سایت به کاربران آن است و وقتی سایت شما هیچ محتوایی ندارد پس کاربر و مخاطبی هم ندارد.

همچنین گوگل هم به کاربران اهمیت می دهد و حق هم دارد. گوگل همیشه سعی می کند که کاربران را راضی کند و خواسته های کاربران را در نظر داشته باشد. پس بهترین محتوا و مطلب وب سایت را در نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهد و همه این کارها با تولید محتوای خوب به دست می آیند. برای همین است که آموزش بازاریابی محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد.

محتوای خوب در سطح وب ایران کم است و شما می توانید با تولید محتواهای خوب از این فرصت استفاده کرده و بدون هزینه کسب و کار خود را تبلیغ کنید. همچنین در نظر داشته باشید که محتوای خوب خود به خود سئو و بهینه می شود و نیازی نیست کار خاصی روی آن انجام دهید.

دوستان عزیز در نظر داشته باشید که سایت شما اگر دارای بک لینک ها و سئوی خوبی باشد و یا قالب و شکل ظاهری خوبی داشته باشد ولی محتوای خوب و کاملی نداشته باشد بدون شک و صد در صد سایت شما شکست خواهد خورد و کسب و کار شما از بین خواهد رفت.

استراتژی تولید محتوا

برای تولید محتوا باید ابتدا هدفتان را از تولید محتوا مشخص کنید. مثلا می خواهید با تولید یک محتوا در رابطه با وردپرس محصول خود را که آموزش کار با وردپرس است را به کاربران خود معرفی کنید. این هدف شما از تولید محتوا می باشد.

سپس کلمه کلیدی اصلی که قصد دارید از آن استفاده کنید را با ابزارهای مختلف مانند Google Trends و یا Keyword Planner و … شناسایی و بررسی کنید تا از لحاظ میزان جستجو و رقابت و … خوب باشد.

گام بعدی باید سایت های رقیبان خود را در آن حوزه بررسی کنید و ببینید که مطالب آنها از نظر کیفیت و کمیت در چه حدی است و بعد از آن محتوایی که شما باید بنویسید حتما باید بهتر و کامل تر از رقیبان تان باشد.

باید دقت کنید که محتوای شما باید مخاطب هم داشته باشد. همچنین محتوای شما باید به صورت منظم و در زمان های منظم تولید و منتشر شود تا کاربران بدانند که شما در چه روزها و ساعاتی مطلب جدید در سایت انتشار می دهید و این کار باعث می شود که کاربران به سایت شما سر بزنند تا محتوای خوب شما را بخوانند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا با وبلاگ نویسی تفاوت دارد. در وبلاگ نویسی شما فقط یک محتوا و نوشته ایجاد می کنید تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند ولی در بازاریابی محتوا شما یک محتوای هدفمند می نویسید تا این محتوا باعث افزایش ترافیک سایت شما شود و در نهایت با کنترل و هدایت این ترافیک فروش سایت خود را افزایش دهید.

در بازاریابی محتوایی شما باید محتوایی بنویسید که باعث رفع نیاز کاربران و آشنایی آنها با کسب و کار شما شود. یعنی محتوای شما باید به نیاز مخاطبان پاسخ دهد و مشکل آنها را به هر نحوی حل کند. شما باید محصول و خدمات خوبی داشته باشید تا بازاریابی محتوایی را بتوانید برای آنها پیاده سازی کنید.

مزایای آموزش بازاریابی محتوا

همان طور که گفته شد محتوا خیلی خیلی مهم و کاربردی است. حالا به مزایای بازاریابی محتوا که درباره آن توضیح داده شد می پردازیم:

  • با ، بازاریابی درست محتوا می توانید کاربران زیادی را وارد سایت خود کرده و ترافیک سایت را افزایش دهید که این اولین و مهمترین هدف در بازاریابی محتوا می باشد.
  • افزایش تعداد کاربران و بازدید کنندگان و ترافیک سایت باعث کاهش رتبه الکسای سایت شما می شود و شما به رتبه های بهتری دست پیدا خواهید کرد.
  • با ، بازاریابی محتوا می توانید خود را از دیگر رقیبانتان جدا کرده و از آنها متمایز شوید.
  • با افزایش تعداد کاربران میزان فروش محصولات سایت شما نیز بیشتر خواهد شد.
  • مخاطب از اینکه مطلب خوبی خوانده و مشکلش حل شده است خوشحال و راضی می شود و همه این موارد در نهایت به بهبود چندین برابری سئوی سایت شما می شود.

حالا چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنیم؟

  • در سایت خود یک قسمت بلاگ ایجاد کرده و محتواهای خود را درون این قسمت از سایت خود قرار دهید.
  • همان طور که گفته شد هدفتان باید مشخص باشد تا بتوانید محتوای خوبی ایجاد کنید.
  • نیازهای مخاطبانتان را شناسایی و آنها را رفع کنید.
  • سعی کنید کلمه کلیدی اصلی سایت خودتان را شناسایی کنید.
  • شروع به تولید محتوا کنید.

در ادامه با انواع استراتژی ها در آموزش بازاریابی محتوا آشنا خواهید شد:

محتوای همیشه سبز

محتوای دنباله دار

محتوای هوشمندانه

محتوای جامع

محتوای مرجع

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است که به دلیل کامل بودن نیاز به آپدیت شدن ندارد و یا بسیار کم آپدیت می شود و مانند محتواهای دیگری نیست که چون ناقص هستند به مرور زمان و با آپدیت های مختلف کامل می شوند. این نوع محتوا یعنی محتوای همیشه سبز مخاطبان زیادی دارد و همین باعث می شود تا این نوع محتوا دارای لینک پذیری بالایی باشد.

برای اینکه بتوانید یک محتوای همیشه سبز بنویسید دو راه وجود دارد اول اینکه از ابتدا یک محتوا تولید کنید که نیاز به ویرایش و آپدیت نداشته باشد و مخاطبان زیادی داشته باشد و یا اینکه یک محتوا تولید کرده و آن را در چندین نوبت آپدیت و کامل کنید تا به یک محتوای همیشه سبز تبدیل شود و دیگر نیاز به آپدیت های دیگری نداشته باشد. با این دو روش می توانید یک محتوای همیشه سبز داشته باشید که باعث جذب کاربران زیادی به سایت شما خواهد شد که می تواند کسب و کار شما را رونق دهد.

بهترین روش همان روش دوم است یعنی اینکه با آموزش بازاریابی محتوا یک محتوا تولید کنید و به مرور آن را آپدیت و کامل تر کنید تا به محتوای همیشه سبز تبدیل شود و همیشه سبز نیز بماند.

محتوای دنباله دار چیست؟

محتوای دنباله دار یا سریالی محتوایی است که از چندین قسمت تشکیل شده است مانند یک سریال تلویزیونی. این نوع محتوا باید به قدری جذاب باشد که خواننده ترغیب شود و منتظر انتشار قسمت های بعدی آن باشد.

در این نوع محتوا قسمت اول بسیار مهم است و باعث می شود که مخاطبان و کاربران به مطلب و محتوای شما علاقه مند شوند و قسمت های بعدی آن را دنبال کنند که این خود باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت شما می شود که خیلی در سئوی سایت شما موثر است.

محتوای هوشمندانه چیست؟

بعضی اوقات کسب و کار و حوزه کاری شما خیلی تخصصی است و یا یک نوع کسب و کار دارید که هر کاری می کنید با محتوا نمیتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید پس این دست از کسب و کارها باید شروع به تولید محتوای هوشمند کنند. محتوای هوشمند محتوایی است که مستقیما به کسب و کار شما ربطی ندارد و با واسطه هایی می توانید از آن در کسب و کار خود استفاده کنید. مثلاً یک نفر که قصد دارد کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند فقط به دنبال راه‌اندازی سایت نیست بلکه در کنار آن نیاز به شناخت بهترین هاست و یا بهترین سیستم های سایت ساز و یا بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی نیز می باشد. مثلا اگر شما یک مقاله درباره بهترین شرکت های هاستینگ ایران بنویسید و رتبه بگیرد و در نتایج اولیه باشد کسی که قصد خرید هاست را دارد ابتدا جستجو می کند که کدام شرکت های هاستینگ کیفیت خوبی دارند و با مقاله شما رو به رو می شود و وارد سایت شما شده تا آن محتوا را بخواند و با بهترین شرکت آشنا شود. سپس با توجه به مقاله شما از شرکت مورد نظر هاست تهیه می کنند. این کار باعث ایجاد یک ترافیک خوب برای سایت شما می شود. همچنین کاربران با کسب و کار شما آشنا می شود و احتمال دارد بعدا نیز همین کاربران برای خواندن و دیدن مقالات به سایت شما نیز بیایند.

نکات مهم در تولید محتوای هوشمندانه این است که ابتدا لیست علاقمندی های مخاطبان و کلمات با جستجوی بالا را پیدا کرده و آنها را یادداشت کنید و با توجه به این لیست در مورد بهترین و جدید ترین مسائل در حوزه کاری خود محتوا تولید کنید. با این کار شما یک محتوای هوشمندانه ساخته اید که می تواند برای شما خیلی ترافیک جذب کند.

چگونه محتوایی تولید کنید که رتبه خوبی بگیرد؟

برای اینکه محتوای شما دیده شود باید آن محتوا رتبه خوبی در گوگل بگیرد تا به این وسیله نرخ دیده شدن و همچنین ورود به سایت شما زیاد شود. برای این کار یک سری نکات را باید در هنگام نوشتن محتوا در نظر بگیرید یعنی محتوای شما باید این قسمت ها را داشته باشد:

  • انتخاب عنوان مناسب : عنوان محتوا مقاله شما باید جذاب و مرتبط با متن محتوای شما باشد تا کاربران را جذب کند.
  • خلاصه مطلب : شما باید یک خلاصه از مقاله خود را در سایت قرار دهید و سپس با انتخاب کاربر متن کامل نمایش داده شود.
  • نوشتن محتوای سئو : محتوای خود را بر اساس اصول سئو تهیه کرده و منتشر کنید.
  • تصاویر با کیفیت : از تصاویر با کیفیت استفاده کنید که این تصاویر خود نشان دهنده کیفیت سایت شما می باشد و در ذهن کاربران می ماند.
  • توضیحات محتوا : یکی از بخش های مهم ، نوشتن توضیحات محتوا یا همان متا دیسکریپشن می باشد که این مورد یک متن یک تا دو خطی است که در نتایج گوگل نمایش داده می شود و اگر آن را جذاب بنویسید باعث می شود که در بین نتایج دیگر سایت ها شما بیشتر به چشم بیایید.
  • به اشتراک گذاری محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید.

محتوای جامع

برای ایجاد یک محتوای جامع ابتدا باید با ابزارهای مختلف گوگل کلمات کلیدی اصلی حوزه کاری خود را شناسایی کرده و آنها را یادداشت کنید. سپس یک عنوان مناسب برای محتوای خود پیدا کنید که عنوان محتوا باید جذاب باشد و همچنین کلمه کلیدی اصلی باید در عنوان محتوا نیز وجود داشته باشد باید از عنوان های سوالی که طولانی هم نباشند استفاده کنید.

سپس باید پاراگراف اول یا ۱۰۰ کلمه اول را طوری بنویسید که شامل کلمه کلیدی اصلی و هم خانواده های آن نیز باشد. پاراگراف اول هر محتوایی مهمترین قسمت آن به شمار می‌رود و باید طوری نوشته شود که مخاطبان متوجه شوند که محتوای شما در چه رابطه ای است و درباره چه چیزی نوشته شده است.

در بدنه اصلی محتوا نیز باید از زیر عنوان ها با تگ H2 و مواردی که در این زیر عنوان ها وجود دارند را باید با تگ H3 و به همین شکل باید وجود داشته باشد و از کلمات کلیدی که قبلاً پیدا کرده اید در زیر عنوان ها استفاده کنید.

محتوای شما درباره هر موضوعی که هست باید به طور کامل نوشته شود و همه مسائل مرتبط با آن در محتوای مقاله شما باید ذکر شود و همچنین از کلمات کلیدی اصلی و هم معنی های آن نیز باید به طور طبیعی استفاده کنید و در این کار نباید زیاده روی کنید.

در مورد تصاویر در محتوای شما باید یکسری نکات را در نظر داشته باشد:

حتما باید از تصاویر در محتوای خود استفاده کنید و بهتر است که حداقل دو یا سه تصویر در محتوای شما وجود داشته باشد.

نباید کپی شده باشد و باید متن جایگزین یا همان تگ alt را داشته باشد که در صورت بارگذاری نشدن تصویر متن جایگزین به کاربر نمایش داده شود.

همچنین در نوشتن توضیحات محتوا سعی کنید سه بار از کلمه کلیدی اصلی و هم خانواده آن استفاده کنید.

نکات مهم در تولید محتوای جامع 

در نوشتن محتوای جامعه باید متن محتوای شما دارای حداقل ۲۵۰۰ کلمه باشد و این حداقل ۲۵۰۰ کلمه را نباید پشت سر هم بنویسید و فرصت نفس کشیدن به خواننده را ندهید. این کار باعث کاهش خوانایی متن شما می شود که این را نه خواننده و نه گوگل هیچ کدام دوست ندارد. پس برای اینکه خواننده از متن محتوای شما خسته نشود باید از پاراگراف ها و جملات کوتاه استفاده کنید که خوانایی را افزایش می دهد.

همچنین لینک های داخلی و یا همان لینک دادن به مطالب مرتبط دیگر در سایت خود را فراموش نکنید که این کار باعث ماندگاری کاربران در سایت می شود و در آخر باید محتوای خود را در قسمت های مختلف اما طبیعی منتشر کنید.

این نکته را هم در مورد محتوای مرجع در نظر داشته باشد که محتوای شما نباید کمتر از ۳۰۰۰ کلمه باشد چون اگر کمتر از این حد کلمه باشد نمی توانید به طور کامل به تمام مسائل مربوط به موضوع خود بپردازید و این باعث می شود محتوای شما ناقص باشد و همین متن آموزش بازاریابی محتوا که شما مطالعه کردید بیش از ۳۵۰۰ کلمه است.

[/ihc-hide-content]

ارزیابی مطلب
4.8
4.8 از 5 ستاره 1 بررسی
  • مفید بودن مطلب
  • نگارش مطلب
  • هماهنگی تصویر با مطلب
  • هماهنگی با تمام دستگاه ها